Звітність з ЄСВ за новими формами
Костянтинівсько-Дружківське управління ГУ ДФС у Донецькій області нагадує, що набрав чинності наказ Мінфіну України від 15.05.2018 № 511 «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», яким затверджено нові форми звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.Враховуючи зазначене, звітність за новими формами подається платниками єдиного внеску починаючи з 01.09.2018 року.
До уваги платників ! З 11 вересня будуть заблоковані старі рахунки
Костянтинівсько-Дружківське управління ГУ ДФС у Донецькій області повідомляє, що граничний термін перехідного періоду функціонування централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів, протягом якого старі рахунки залишаються активними закінчується 10 вересня 2018 року.
З 11 вересня п.р. кошти, які сплачуватимуться платниками на рахунки зі старими реквізитами не будуть зараховуватися до бюджетів, а повертатимуться платникам, як нез’ясовані надходження.
У зв’язку з цим платникам податків при заповненні розрахункових документів на сплату податків, зборів та платежів до державного та місцевих бюджетів необхідно зазначати реквізити рахунків, відкритих з 2 липня 2018 року на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).
Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків розміщена на веб-порталі ДФС в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki ), на веб-сторінках Головних управлінь ДФС та Казначейства в областях.
Реквізити рахунків для зарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування не змінилися.
Пильність у сплаті єдиного внеску не завадить
Костянтинівсько-Дружківське управління ГУ ДФС у Донецькій області повідомляє, що фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ), нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
При несплаті (неперерахуванні) або несвоєчасній сплаті (несвоєчасному перерахуванні) єдиного внеску починаючи з 20-го числа місяця, наступного за кварталом, за який сплачується єдиний внесок, до фізичних осіб - підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування, та допустили зазначене порушення, починаючи з 01.01.2015 та надалі накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Також за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску фізичні особи - підприємці несуть адміністративну відповідальність.
Інноваційна система e-Receipt покращить умови ведення господарської діяльності
Інноваційна система e-Receipt (електронний чек), пілотний проект втілення якого триває, дозволить заощадити кошти платникам податків та покращить умови ведення господарської діяльності.
Цей пілотний проект дозволить платникам податків використовувати для реєстрації розрахункових операцій пристрої широкого вжитку, зокрема ноутбуки, планшети, смартфони, які мають доступ до мережі Інтернет.
Це означає, що реєстрація розрахункових операцій набуде більш сучасного та зручного формату. Новітня модель програмних комплексів, призначена для реєстрації розрахункових операцій, – технологічне рішення для РРО у сфері торгівлі, громадського харчування, купівлі-продажу іноземної валюти, надання послуг з приймання готівки для подальшого переказу, перевезення пасажирів та інших послуг. Громіздку і вартісну касову техніку замінять знайомі кожному з нас та зрозумілі у використанні гаджети.
Важливо, що інноваційна система «електронний чек» дозволить заощадити кошти платникам податків на придбанні та обслуговуванні пристроїв, що здійснюють реєстрацію розрахункових операцій. Наприклад, нині вартість для реєстрації РРО – від 4 до 20 тисяч гривень. Очікується, що запровадження система e-Receipt не передбачатиме послуг інформаційних еквайєрів, якими передаються дані РРО, що коштує платникам мінімум 200 грн щомісяця для кожного РРО.
Довідково: зазначений проект реалізується відповідно до постанови КМУ від 13.06.2018 №472 «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій».
Змінили місце проживання - відвідайте податкову!
У кожного громадянина є свій індивідуальний реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від нього, та облік яких ведеться в окремому реєстрі за серією та номером паспорта).
У Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків на кожну фізичну особу заведена облікова картка, в якій міститься така інформація: прізвище, ім’я та по батькові; дата народження; місце народження (країна, область, район, населений пункт); місце проживання, а для іноземних громадян – також громадянство; серія, номер свідоцтва про народження, паспорта (аналогічні дані іншого документа, що посвідчує особу), ким і коли виданий.
Відтак, згідно п. 70.5 ПКУ фізична особа несе відповідальність згідно із законом за достовірність інформації, що подається для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків. Відповідно до п. 70.7 ПКУ, у разі зміни будь-якої інформації з переліку, наведеного вище, громадянин повинен подати до фіскальної служби відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви за формою № 5 ДР.
Внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою заяви за формою № 5 ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі звернення до будь-якого контролюючого органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п’яти робочих днів.
Як фізичній особі отримати довідку про доходи ?
Для отримання запитуваної інформації громадянин може звернутись до контролюючого органу за місцем проживання або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування, подавши Заяву щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків за формою №10ДР та пред’явивши паспорт. Відповідь можна отримати протягом трьох робочих днів з дня звернення.
Також функціонує електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».
Громадянин може сформувати Запит щодо отримання відомостей з ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді виключно про себе. Формування Запиту здійснюється за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет» (cabinet.sfs.gov.ua).
Запит підписується електронним цифровим підписом з одночасним застосовуванням посиленого сертифікату, після чого надсилатися до ДФС.
Після обробки запиту в електронному сервісі «Електронний кабінет» будуть сформовані відомості з ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків.
Фермери-підприємці зможуть працювати на єдиному податку
Костянтинівсько-Дружківське управління ГУ ДФС у Донецькій області повідомляє, що з 15.08.2018 набрав чинності Закон України від 10 липня 2018 №2497 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств».
Так, фізичні особи, які організували сімейне фермерське господарство, зможуть оформити статус фізичної особи - підприємця і стати платниками єдиного податку четвертої групи, за умови виконання сукупності таких вимог:
– здійснення діяльності виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону «Про фермерське господарство»;
– здійснення виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;
– здійснення господарської діяльності (окрім постачань) за місцем податкової адреси;
– невикористання праці найманих осіб;
– членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім'ї у визначенні частини другої статті 3 Сімейного кодексу України;
– площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів .
До уваги платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування!
Костянтинівсько-Дружківське управління ГУ ДФС у Донецькій області інформує, що набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 15.05.2018 № 511 «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» , яким затверджено нові форми звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Враховуючи зазначене, звітність за новими формами буде подаватися платниками єдиного внеску починаючи з 01.09.2018, за звітні періоди починаючи з серпня 2018 року.
Довірена особа платника має право отримати послуги ЕЦП при певних умовах
Костянтинівсько-Дружківське управління ГУ ДФС у Донецькій області інформує, що п. 1.2 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – Регламент) визначено, що представник – фізична особа, уповноважена заявником (фізичною особою або фізичною особою – підприємцем або юридичною особою, що отримує або має намір отримати послуги електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП)) на подання до відокремлених пунктів реєстрації Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – ВПР) реєстраційних документів заявника, вчинення необхідних реєстраційних та інших дій (скасування, блокування, поновлення посилених сертифікатів), генерації особистих ключів заявника тощо. Представництво здійснюється на підставі довіреності, посвідченої нотаріально.
Відповідно до п. 5.1 Регламенту за бажанням заявника, він може бути представлений довіреною особою (представником). В такому випадку заявник наділяє представника відповідними повноваженнями (подання до ВПР реєстраційних документів заявника, вчинення необхідних реєстраційних дій, генерація особистих ключів заявника тощо). Якщо реєстраційні документи заявника (реєстраційна картка тощо) підписані безпосередньо представником, в нотаріально посвідченій довіреності повинно бути додатково обумовлено наділення представника повноваженнями укладати від імені заявника договір про надання послуг ЕЦП.
З метою запобігання доступу сторонніх осіб до ключових даних підписувачів довірена особа (представник) разом з комплектом реєстраційних документів надає до ВПР конверти з розрахунку один конверт для одного носія особистого ключа підписувача.
Готівкові розрахунки: порушники в Донецькій області сплатили до бюджету майже 1,4 млн гривень
Контроль за суб’єктами господарювання, які здійснюють розрахунки в готівковій та безготівковій формі з використанням реєстраторів розрахункових операцій, є важливим напрямком роботи підрозділів управління аудиту ГУ ДФС у Донецькій області, тим більше, що станом на 01 вересня 2018 року у регіоні здійснюють такі розрахунки 8369 господарських одиниць.
З початку року співробітниками підрозділу фактичних перевірок, контролю за готівковими операціями управління аудиту області проведено 128 фактичних перевірок. Як результат - до бюджету надійшло 1375,5 тис. гривень.
Найбільша кількість правопорушень у сфері готівкового обігу встановлена у сфері торгівлі підакцизними товарами. Нагадуємо, що саме 5% від реалізації цієї групи товарів потрапляє до місцевих бюджетів у вигляді акцизного податку. Таким чином, порушуючи законодавство, несумлінні підприємці дбають про власний гаманець і забувають про свій обов’язок перед громадою сплачувати податки.
Крім того, ГУ ДФС у Донецькій області нагадує про реалізацію ДФС України експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій з використанням смартфонів та планшетів в якості новітніх касових апаратів. Зараз в напрямку запровадження електронних сервісів Україна рухається у ногу з часом - у світі прослідковується тенденція відмови від паперових носіїв. І, звісно, ми є частиною цього процесу, адже впровадження електронної системи е-Receipt це, насамперед, швидкість та зручність для громадян, бізнесу і всього суспільства.
В Костянтинівці відбувся семінар для сільгоспвиробників
Новації та актуальні питання оподаткування підприємств аграрного сектору розглядались під час семінару, який відбувся у м. Костянтинівка.
Податківці проінформували присутніх про останні роз’яснення у сфері оподаткування ПДВ, зокрема, був доведений порядок коригування показників податкових накладних. Крім того, учасникам заходу нагадали про штрафи за несвоєчасну реєстрацію зайво складених податкових накладних, а також про строки подання звітності та податкові пільги. Особливу увагу на семінарі було приділено питанню виплати громадянам орендної плати за оренду паїв та її оподаткування, оформленню трудових відносин з найманими працівниками, недопущення виплати заробітної плати в «конвертах», заборгованості зі сплати податків і зборів тощо.
Фіскали вкотре нагадали присутнім про переваги подання звітності в електронному вигляді і використання електронних сервісів ДФС та повідомили про новації у звітуванні з єдиного соціального внеску - наказом Міністерства фінансів України від 05 травня 2018 року №511 затверджено нову редакцію Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Від гостей семінару - фахівців Костянтинівсько-Дружківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області та Костянтинівського міського центру зайнятості - слухачі дізнались про веб-портал і електронні сервіси Пенсійного фонду України, грантові програми для започаткування чи розвитку власної справи, що діють на території Донецької області, та програми компенсації ЄСВ при виплаті заробітної плати окремим категоріям громадян, які були працевлаштовані через центр зайнятості.
Семінар відбувся в дружній атмосфері. Присутні мали змогу отримати ґрунтовні та компетентні відповіді на свої запитання.
Ліцензії на алкоголь та тютюн поповнили бюджет Донеччини на 30 мільйонів гривень
Роздрібна реалізація алкогольних напоїв і тютюнових виробів – суттєве джерело надходжень до бюджетів громад.
З початку 2018 року від плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами до місцевих бюджетів Донецької області від платників регіону надійшло 30,0 млн гривень.
Станом на 01.09.2018 у Донецькій області діє 8226 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Упродовж восьми місяців поточного року суб’єкти господарювання Донеччини отримали 5974 ліцензії, з них 3352 – на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та 2622 – на роздрібну торгівлю тютюновими виробами.
В той же час, за несвоєчасну сплату чергового платежу з початку року призупинено дію 334 ліцензій та анульовано 78 ліцензій. Крім того, за продаж алкоголю та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, анульовано 57 ліцензій. До недобросовісних підприємців, які продавали алкоголь та тютюн неповнолітнім, застосовано фінансові санкції на загальну суму 762,0 тис. гривень.
Фіскальна служба Донецької області нагадує суб’єктам господарювання, що легковажне ставлення до заборони продажу алкогольних та тютюнових виробів неповнолітнім веде до чималих штрафів та водночас – до анулювання ліцензії на продаж алкогольних та тютюнових виробів.
Тож, шановні підприємці! Головне управління ДФС у Донецькій області звертається до вас із проханням неухильно дотримуватися вимог чинного законодавства - не реалізовувати пиво, алкогольні, слабоалкогольні напої та тютюнові вироби дітям, адже кожен з нас відповідає за майбутнє покоління!